انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال

ببین چه می گوید، نبین کی می گوید. سخن و اندیشه دیگران شایسته تحسین و احترام است. می توان اندیشه را نقد و بررسی کرد اما نه اندیشمند را. می توان نگاه کرد که یک اندیشمند چه می گوید و آن گفته را نقد و بررسی کرد. ولی متأسفانه خوانندگان هر اندیشه را با پیش فرض های ذهنی که از اندیشمند آن دارند، می فهمند و بدان اعتنا می کنند. اما باید ظرفیت ها را برای شنیدن سخن سایر اندیشمندان بالا برد و شکیبا بود.

/ 3 نظر / 5 بازدید
محمد زره ساز

با عرض سلام و آرزوی بهروزی. با کلام زيبايی که سرلوحه کار خود قرار داده ايد کاملا موافقم ولی این سوال برای پیش می آید که علم رجال برای چه بوجود آمده است ؟ بنده از پيش فرضهای ذهنی که در مورد شما وجود دارد بی خبرم و معتقدم که در کشور ما متاسفانه گاهی اين موارد کار دست آدم می دهد. بهرحال آنچه برای من مهم است و پس از شناختن شما برايم حاصل شد آن است که شما را انسانی دانش پژوه و تحول خواه یافتم که همچون منی باید از شما زیاد فراگیریم ولی باز هم می گویم که علت این محافظه کاریها برایم مبهم است و البته این نکته مهمی نیست. خواهشمندم که با ما قهر نکنيد و چنانچه اسائه ادبی از سوی من شده است بنده را عفو نمائيد. ممنون

علیرضا نوروزی

سلام. جناب آقای زره ساز از یادداشت های شما سپاسگزارم. کتابدار پارسی در واقع به عنوان برابر نهاده "Persian Librarian" انتخاب شده است که عنوان وبنوشت شخصی من است. با نگاهی به آدرس این وبنوشت nouruzi.persianblog، یادداشتهای موجود و دنبال کردن پیوند ها هر خواننده ای متوجه می شود که نویسنده کیست. بنابراین من هرگز قصد محافظه کاری یا آنچه که شما گفتید پنهان کاری نداشته و ندارم، و دلیلی هم برای این کار نمی بینم. به خاطر حجم کاری بالا و تحصیل فرصت همکاری ندارم و برای شما و سایر کتابداران بلاگر آرزوی موفقیت دارم. نوروزی

محمد زره ساز

سلام. از پاسخ شفاف شما ممنونم. اميدوارم در آينده بيشتر از شما و ديگر کتابداران فرهيخته بيشتر بياموزم. آرزومندم که روند پر و پيچ و خم تحصيلات خود را در ديار غربت هر چه سريعتر به پايان برسانيد و ما شاهد حضور شما در وطن باشيم.